Etykiety

niedziela, 11 marca 2012

Phalaenopsis equestris

Phalaenopsis equestris to najstarszy i najbardziej wdzieczny storczyk w mojej kolekcji. Przybył do mojej kolekcji w połowie stycznie 2010 roku razem z Mini Markiem.
Taki był wtedy wielki:
Od tego czasu parokrotnie powiększył swoje rozmiary i wypuścił mnóstwo pędów. Ciężko mi zliczyć ile ich było, ale myślę, że ok 12. Aktualnie ma 6 pędów, 4 keiki + 3 pędy na keikach.


Roślina rośnie w dość specyficzny sposób. Wegetacja trwa u niej cały rok, ale w zimę zrzuca większość pąków, które produkuje. Dokładnie wiem, w którym momencie wypuści nowy liść czy kolejny pęd. Schemat ten wygląda mniej więcej tak: Najpierw pojawia się nowy liść, pod którym, po ok 1,5-2msc wychodzi nowy pęd, po 3-4 tygodniach pojawia się nowy liść i po 1,5-2 msc nowy pęd. I tak przez okrągły rok.

4 komentarze:

  1. Piękny widok - taka rozrośnięta roślina :-)
    Zostaw ją tak. Niech się dalej rozrasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widok fantastyczny! :-) Mój Phal equestris rosea w styczniu wypuszcza pęd, który dojrzewa do kwietnia i zakwita pierwszymi kwiatami. Kwitnie tak do późnej jesieni wydłużając pęd do 50 cm. Potem zasusza pęd i odpoczywa, by znów w styczniu zacząć przygotowywać się do kwitnienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lauro, equestris zostaje tak jak widzisz :)Korci mnie tylko, żeby jedno keiki odciąć i odchodować do rozmiarów mamusi. Dzisiaj znalazłam na nim kolejne keiki i pewnie za 1-2 tygodnie pojawi się pęd. Już się nie mogę doczekać widoku jak zakwitnie na wszystkich pędach.
    Elu, jak widzisz każdy equestris ma swój sposób na rośnięcie. U mnie pędy do tak spektakularnych długości nie dochodzą. Dorastają mniej więcej do 30-35cm i później na końcu pojawia się keiki, ewentualnie pęd zasycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy nie ma Pani może na sprzedaż equestrisa ? :)

    OdpowiedzUsuń