Etykiety

niedziela, 20 listopada 2011

Phalaenopsis bellina

Dzisiaj chcę pokazać jednego z moich ulubionych storczyków: Phalaenopsis bellina.
Roślina jest ze mną od listopada zeszłego roku. Kupiona była z 2 pędami, jednak nigdy na nich nie zakwitła. Przez rok potroiła swoje rozmiary i wypuściła kolejne 3 pędy. Zakwitła dopiero na ostatnim, 5tym pędzie po zwiększeniu wilgotności. Rośnie na parapecie okna wschodniego w temperaturze umiarkowanej. Lubi wysoką wilgotność. Ja zwiększyłam ją poprzez wsadzenie rośliny do osłonki, w której na dnie znajduje się woda. Phalaenopsis bellina ma piękny zapach przypominający trochę herbatę early grey.


2 komentarze:

  1. Moja ukochana ... nie kwitła jeszcze u mnie :( Mam już drugi egzemplarz. Teraz miała spory pąk, ale nagle zrobiło się chłodno, zaczęliśmy palić w co i ... Ech :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojj tak Justyno, bellina bywa kapryśna. U mnie też kiedyś pokazał się pąk, przestawiłam ją w drugą stronę do światła i na drugi dzień pąk zżółkł. Teraz robie dużo jej zdjęć, bo nie wiem kiedy ponownie zaszczyci mnie kwitnieniem :)
    Trzymam kciuki, żeby u Ciebie wypuściła kolejny pąk!

    OdpowiedzUsuń