Etykiety

wtorek, 10 stycznia 2012

Phalaenopsis modesta

Postanowiłam dzisiaj troszkę odkurzyć mój blog i pokazać kolejną perełkę w mojej kolekcji. Phalaenopsis modesta to chyba jeden z moich ulubionych storczyków. Długo na niego czekałam, aż udało mi się go kupić rok temu na wystawię w Łodzi. Od tego momentu kwitł już dwukrotnie i mam wrażenie, że szykuje się trzecie kwitnienie.
Jak dla mnie jest storczykiem bezproblemowym. Do niedawna rósł na oknie wschodnim, ale w związku z moją przeprowadzką zmienił miejsce na parapet południowy. Jako jedna z pierwszych roślin wykazała chęć współpracy na nowym stanowisku. Do tej pory niestety miałam straty. Od momentu zakupu storczyk nie wypuścił u mnie ani jednego listka. Mimo, że stożek wzrostu wydaje się być zupełnie zdrowy, to jednak jest nieaktywny. Roślina poradziła sobie jednak w inny sposób: wypuszczając basal keiki. Kwiatki ma niewielkie, woskowe, ślicznie pachnące.
Zdjęcia rośliny z poprzedniego kwitnienie:


1 komentarz:

  1. Phal. modesta śliczna :-)
    Miałam podobną sytuację z hybrydą phal. Stożek wzrostu niby był OK, a jednak roślina ciągle wypuszczała nowe basal keiki i żadnego liścia. Dzięki temu mogłam kilka osób obdarować tą śliczną hybrydą :-)

    OdpowiedzUsuń